søndag 4. desember 2011

Crowdbooster

Crowdbooster er et målerverktøy for sosiale medier på lik linje med flere andre måleverktøy. Grunnen til at jeg valgte å fordype meg i akkurat dette måleverktøyet er rett og slett at jeg fikk det anbefalt av andre som benyttet seg av dette og hadde gode ting å si om det.

Crowdbooster retter seg inn mot både Twitter og Facebook, men personlig har jeg bare benyttet meg av mulighetene rundt Twitter, ettersom jeg synes det er et mer interessant medium enn Facebook. Ihvertfall etter hvordan jeg personlig begynner meg av de to mediene. Dette verktøyet er for den vanlige mannen i gata gratis, men det er muligheter for å oppgradere til en bedre utgave med muligheter til å måle flere kontoer enn man kan med standardutgaven. Dette koster henholdsvis 39$ i mnd. for Professionalutgaven, og 99$ i mnd. for Businessutgaven.
Personlig synes jeg Crowdbooster fungerer meget godt for å måle hvilken verdi man har på bruken av Twitter. Man kan enkelt ved hjelp av både en graf og en oversikt i tabell se hvor mange personer man når frem til og hvorvidt din tweet er blitt retweeted, og hvor mange ganger.


Jeg synes Crowdbooster er et godt verktøy, og for en virksomhet som har behov for å måle sin bruk av de sosiale mediene gir det god merverdi. Ettersom det å nå ut til nok mennesker er en vesentlig del av de sosiale mediene for bedrifter kan man enkelt analysere seg frem til hvordan man på mest effektiv måte gjør dette. Jeg mener også at dette verktøyet er forholdsvis enkelt i bru, og man får raskt en forståelse for hvordan man kan nytte seg mulighetene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar